Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zanęta Na Zawody - Rzeka Warta

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blady1

Blady1

Początkujący

• Members
  • 3 postów

Napisano 12 lipiec 2015 - 14:13

Witam, jako że jestem nowy w temacie zanet potrzebuje waszej pomocy. Za dwa tyg mam zawody na Warcie które potrwają około 5h. Mój cel to duży leszcz. Metoda połowu to drgajaca szczytowka . Macie jakiejś sprawdzone sposoby ? Co najlepiej mieszac żeby uzyskać efekty i jak necic ? Tyle co w koszyku wystarczy czy rzucać więcej na początku ? Z góry dzięki za pomoc icon_smile.gif

#2 grych

grych

Weteran

• Members
  • 800 postów

Napisano 12 lipiec 2015 - 20:30

Jeśli leszcz - to słodko; podstawa to odpowiednio przygotowana kasza kukurydziana (0,5kg kaszy zalewasz wrzątkiem, i mieszasz; jeśli chcesz dosłodzić, możesz dosypać cukru, nawet do pół szklanki (oczywiście przed mieszaniem), najlepiej zrobić to wieczorem, żeby na rano była kasza gotowa; ilość wody: dolewając ok. 1,5l. - po ostygnięciu będzie bryła i będzie trzeba ją przetrzeć przez sito, jeśli dodasz więcej wody, uzyskasz papkę; taka ilość kaszy wystarczy na ok. 3kg zanęty (dodam, że to przepis z WŚ, żeby ktoś mi nie zarzucił, że może coś sobie przywłaszczam, jako własne)) Co do samej zanęty - zastosowałbym jakąś dobrą mieszankę firmową, np. MVDE, czy Sensasa; do całości glina rzeczna (zależnie od uciągu) leszcze lubią białe robale - możesz je dodać (ja dodałbym sparzone, żeby nie rozbijały kul), trochę kukurydzy. Co do samego nęcenia - zostawiłbym część, którą będziesz wkładał w koszyczek, resztą bym zanęcił na początku, później donęcasz już koszyczkiem. To tak pokrótce, może Ci pomoże. Sam często łowiłem na Warcie i podobna mieszanka mi się sprawdzała icon_mrgreen.gif Wszystko oczywiście dokładnie wymieszane i przesiane przez sito, ale to podstawa i chyba nie trzeba przypominać icon_wink.gif