Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Najlepszy Świder?


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 bogi124

bogi124

    Wędkarz

  • Members
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 27 marzec 2013 - 08:26

Witam.
Miałem stary szwedzki świder który miał jeden poejdyńczy nóż,wiele lat kręcił idealnie. Niestety po latach nóż się skończył a nowego znaleźć nie mogę, więc szukam nowego świdra.
Musi być kręcony oburącz w prawo,bo tak się już nauczyłem icon_smile.gif Wiem że Ruskie Tonary są dobre ale ja muszę kręcić w prawo.
Szwedzka Mora jest bardzo droga ale znalazłem MIKADO,prawie identyczne i za pół ceny,i tu moje pytanie;CZY KTOŚ UŻYWA TAKIEGO KRĘCIOŁA?. To nowy model MIKADO który wyszedł w 2012r i jest toczka w toczkę jak MORA.
Zanim kupię chciałbym poznać jakieś opinie.Dzięki z góry.
POZDRAWIAM

Użytkownik bogi124 edytował ten post 27 marzec 2013 - 21:36


#2 wahlul

wahlul

    Szajbus

  • Members
  • 1569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warszawa

Napisano 31 marzec 2013 - 20:39

Jest identyczny jak Mora, bo jest produkowany w tej samej fabryce. Tu masz taki filmik instruktażowy, jak używać prawidłowo świdra:

Przewiń sobie do 2:05, to zobaczysz jak to pięknie wierci. Ten świderek z filmu to rozmiar 15 cm. Zdażyło mi się nim wywiercić 80 otworów jednego dnia icon_wink.gif
Вода это колыбель разумной жизни.

#3 bogi124

bogi124

    Wędkarz

  • Members
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 31 marzec 2013 - 21:49

Dzięki wahlul za linka.
Skoro jest produkowany w tej samej fabryce co Mora tzn. że jest produkowny w Szwecji?
Pozdrawiam i ŻYCZĘ WESOŁYCH ŚWIĄT.

#4 wahlul

wahlul

    Szajbus

  • Members
  • 1569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warszawa

Napisano 01 kwiecień 2013 - 20:25

He he.... icon_biggrin.gif
No niestety muszę Cię rozczarować. I Mora i Mikado są made in China. Gdyby Mora była produkowana w Szwecji, to na tym forum znalazłbyś mniej posiadaczy Mory niż posiadaczy oryginalnych zegarków Rolex.

Zastanawiam się, jak to robi FISKARS, że ich produkty są opisane "made in Finland", a są tylko trzykrotnie droższe od innych? Pewnie w Finlandii składają części zrobione w Chinach, albo coś w tym stylu.
Вода это колыбель разумной жизни.

#5 bogi124

bogi124

    Wędkarz

  • Members
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 02 kwiecień 2013 - 07:47

Trochę przesadzasz :wink:Świder Mora nie jest jakimś luxusem icon_mrgreen.gif widziałem takich parę, chyba że uważasz że napis Made in Sweden nic teraz nie znaczy.Kolega ma More wyprodukowaną w Szwecji a kupiomą w Polsce za 450zł ,ja mam świder przywieziony od Szwedów z takim nietypowym nożem; http://www.tradera.c...40884_178401380

Nie wszystko produkowane jest w chinach.Parę razy przywiozłem pleciankę Fire-line z USA.Jest o niebo lepsza od tej sprzedawanej w Polsce pod tą samą marką.Podobnie jest z innymi produktami np. kołowrotki PENN- można nowe dostać wyprodukowane w stanach.

#6 wahlul

wahlul

    Szajbus

  • Members
  • 1569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warszawa

Napisano 02 kwiecień 2013 - 12:41

Nie wiem jak sytuacja wygląda w tej chwili, ale kiedyś było tak, że dwa elementy wyprodukowane w Chinach wystarczyło złożyć do kupy w Polsce lub Szwecji i to już dawało podstawę do informacji że towar pochodzi z Polski lub Szwecji.

Wiem natomiast, że współczesne świdry Mora produkowane są w Chinach, a przynajmniej części z których są zrobione.
Вода это колыбель разумной жизни.

#7 bogi124

bogi124

    Wędkarz

  • Members
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 08 kwiecień 2013 - 09:51

Kupiłem te wiertło Mikado.Wczoraj byłem na lodzie i wywierciłem z 50 otworów.Brania bez rewelacji ale przyznaję że świdrem kręci się lekko, i szybko.Niestety ma jedną wadę .Często luzuję się plastikowy motylek dociskający plastikową podkładkę na przegubie składającym świder do transportu.Po którymś z kolei dokręceniu pękła podkładka a następnie ułamał się motylek icon_evil.gif
Mogłem oddać bubel do sklepu i odebrać kasę lub wziąść drugi świder,postanowiłem jednak go naprawić.Dorobiłem solidną podkładkę ze stali nierdzewnej i zmieniłem motylek na metalowy.Mam nadzieję że nie bedzie więcej nie miłych niespodzianek na lodzie, i reszta materiałów użyta do produkcji tego świdra jest lepszej jakości.
Pozdrawiam.

Ps.nie mam już złudzeń gdzie został wyprodukowany ten świder icon_mrgreen.gif



#8 wahlul

wahlul

    Szajbus

  • Members
  • 1569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warszawa

Napisano 28 styczeń 2014 - 09:15

Tylko pierwsza seria miała badziewne elementy z plastiku. Trzeba było poprosić w sklepie o metalowe zamienniki, które są dostępne. Obecnie są już montowane standardowo.
Вода это колыбель разумной жизни.

#9 manius2209

manius2209

    Wędkarz

  • Members
  • 41 postów

Napisano 13 luty 2017 - 18:55

Witam kolegów.Mam pytanko odnośnie świdra Tonar,czy zdazylo się komuś kupić ten świder z jakąś fabryczną wadą?Zakupilem sobie Tonara 130m i jakez bylo moje zdziwienie gdy na rybkach zabieram sie do wiercenia pierwszego otworu a tu noże ledwo wchodzą bez porządnego ciśnięcia świdra w dół nie bylo mowy o wywiwrceniu dziury.Jak ktos miał podobną sytuację niech napisze.

#10 shandor

shandor

    Weteran

  • Members
  • 370 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 13 luty 2017 - 20:50

Witam kolegów.Mam pytanko odnośnie świdra Tonar,czy zdazylo się komuś kupić ten świder z jakąś fabryczną wadą?Zakupilem sobie Tonara 130m i jakez bylo moje zdziwienie gdy na rybkach zabieram sie do wiercenia pierwszego otworu a tu noże ledwo wchodzą bez porządnego ciśnięcia świdra w dół nie bylo mowy o wywiwrceniu dziury.Jak ktos miał podobną sytuację niech napisze.

Po 1 jaką masz pewność że to jest Tonar a nie chińska podruba ?

      2 czy ostrza przykręciłeś zgodnie z instukcją rosyjską która była razem w zestawie ?

      3 pokrowiec na ostrza jest w kolorze moro w oryginale oraz żółta osłona na noże 

kolor i budowa jest niemal identyczna Tonara jak i chińskiej podruby,napis w oryginale jest malowany proszkowo oraz spawy są nie do podrobienia zwłaszcza spaw zamka a raczej wgłębienia po spawie, chiński jest jak by "posmarkany"



#11 manius2209

manius2209

    Wędkarz

  • Members
  • 41 postów

Napisano 14 luty 2017 - 05:24

Noże przykrecone odpowiednio,pokrowiec na noże w kolorze moro,na noże żółty.Sfider zakipilem w dobrym salonie wędkarskim wiec na100% to orginalny tonar.Dla porównania napisze ze kolega ma taki sam i jak porownyalismy to tak jak by maly fiat mierzył sie z ferrari.Wczoraj oddalem sfiderek na gwarancje.

#12 korgan

korgan

    Weteran

  • Moderator
  • 854 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piasutno
  • Zainteresowania:Wędkarstwo morskie i śródlądowe

Napisano 15 luty 2017 - 12:19

"Czubki" noży były całe? Przez nieumiejętną obsługę lub nieprawidłowy transport końcówki noży potrafią się złamać, wówczas wiercenie nie idzie zbyt sprawnie.

PS. Wiesz jak (iloma rękami) wiercić danym świdrem?



#13 manius2209

manius2209

    Wędkarz

  • Members
  • 41 postów

Napisano 15 luty 2017 - 17:29

Kolego korgan normalne jest ze do kręcenia sfidrem potrzebujemy dwóch rąk.Noże przykręciłem zgodnie z obsługą,sfider przetransportowalem należycie,mialem go tylko raz na rybkach.Kolega posiada taki sam i jak juz napisałem miedzy moim a jego świdrem byla kolosalna różnica.Widze ze jednak chyba swidry Tonarto solidna firma a mój przypadek jest odosobniony.Kreciolek wróci z gwarancji to napisze co bylo przyczyną.

#14 bogi124

bogi124

    Wędkarz

  • Members
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisano 16 luty 2017 - 18:47

Nie jest to jedyny przypadek.Mój brat kupił świder tonar w Kaliningradzie  na 100%orginalny. Bardzo ciężko wchodził w lód.Okazało się że wada fabryczna,źle był dobrany kąt natarcia noży.Drugi egzemplarz z tego samego sklepu wymieniony na gwarancji, wchodzi w lód jak w masło.



#15 korgan

korgan

    Weteran

  • Moderator
  • 854 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piasutno
  • Zainteresowania:Wędkarstwo morskie i śródlądowe

Napisano 21 luty 2017 - 12:57

Manius, są świdry, którymi wiercąc 1. rękę trzymasz "nieruchomo", a 2. kręcisz. Są też takie, co wymagają ruchu obu rąk do wiercenia.



#16 wahlul

wahlul

    Szajbus

  • Members
  • 1569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warszawa

Napisano 26 luty 2017 - 16:29

Witam kolegów.Mam pytanko odnośnie świdra Tonar,czy zdazylo się komuś kupić ten świder z jakąś fabryczną wadą?Zakupilem sobie Tonara 130m i jakez bylo moje zdziwienie gdy na rybkach zabieram sie do wiercenia pierwszego otworu a tu noże ledwo wchodzą bez porządnego ciśnięcia świdra w dół nie bylo mowy o wywiwrceniu dziury.Jak ktos miał podobną sytuację niech napisze.

Jak najbardziej. Kolega tym handlował, miał oryginały z pewnego źródła i w przypadku 18-tek na przykład, praktycznie wszystkie były reklamowane. Przy mniejszych średnicach też bywały wady fabryczne.


Вода это колыбель разумной жизни.

#17 manius2209

manius2209

    Wędkarz

  • Members
  • 41 postów

Napisano 26 luty 2017 - 18:23

I oto mi chodziło.Czyli trafiają sie wadliwe świdry tonar.

#18 Rafaal111

Rafaal111

    Wędkarz

  • Members
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2017 - 22:11

Zawsze moze trafic sie wadliwy swider lub taki ktorym ciezko wierci sie z uwagi na to ze nie trzyma katow, zla fabrykacja itd. Inna sprawa to dopracowanie techniki wiercenia.

Od lat jestem w posiadaniu swidra polskiej produkcji srednica 150 mm I wierci bez zastrzezen aczkolwiek nie mialem

sposobnosci uzyc swidrow produkcji radzieckiej lub szwedzkiej aby jednoznacznie wskazac ktory w mojej opinii wiercil najlepiej, nie  mniej jednak moze to byc takze uwarunkowane tym co napisalem powyzej. Kupowalem swoj na allegro chyba w najgorszym okresie jaki mogl byc gdyz wlasciwie zlapal ostry mroz zaczynal sie sezon podlodowy I doslownie wymiotlo wszystkie swidry jakie byly dostepne. Nie polecam kupowac swidrow zanim pojawi sie lod lub w okresie letnim gdyz moze nie byc sposobnosci go uzyc I zwrocic w razie gdyby okazalo sie ze nie wierci tak jak powinien. Niby oczywiste, ale...





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych