Skocz do zawartości


Zdjęcie

Reklamacja Towaru


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 frst

frst

    Wędkarz

  • Members
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 24 wrzesień 2011 - 16:18

Witam wszystkich na forum.

Chciałbym zasięgnąć porady w następującej sprawie.
18 sierpnia złożyłem reklamację w sklepie wędkarskim na 2 szt. foteli, w których po jednym wypadzie na ryby puściły szwy siedziska i w jednym nawet złamała się rurka trzymająca podłokietnik. Sklep przyjął ode mnie te fotele, spisaliśmy reklamację i wysłali je do producenta. Do dzisiaj cisza ze strony sklepu, tak więc minęło 30 dni deklarowane przez sklep jako termin odpowiedzi lub rozpatrzenia reklamacji. 2 dni temu sam zadzwoniłem do nich i otrzymałem info, że prawdopodobnie w poniedziałek producent przyśle nowe i dostanę sms, kiedy będę mógł je odebrać.

Problem polega na tym, że nie chcę ich, ponieważ są naprawdę słabe i nie zamierzam w kółko reklamować tego towaru, poza tym już kupiłem znacznie lepsze siedziska. Pytanie, czy ze względu na nie zachowanie terminu na odpowiedź mogę żądać zwrotu gotówki lub wymiany np. na wędkę i dopłatę z mojej strony?

W formularzu reklamacji nie zostały zapisane żądania klienta, po prostu sprzedawca wypisał formularz, opisał problem i dał mi do podpisu, może trochę źle postąpiłem przez moją niewiedzę.

Na fotele nie było żadnej gwarancji, tzn. nie dostałem karty gwarancyjnej, czy to jest jednoznaczne z reklamacją z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową?

Będę wdzięczny za wskazówki, może ktoś miał podobne przygody...


#2 mikeus

mikeus

    Weteran

  • Members
  • 904 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisano 24 wrzesień 2011 - 16:30

CYTAT(frst @ sob, 24 wrz 2011 - 16:18) Wyświetl post
Witam wszystkich na forum.

Chciałbym zasięgnąć porady w następującej sprawie.
18 sierpnia złożyłem reklamację w sklepie wędkarskim na 2 szt. foteli, w których po jednym wypadzie na ryby puściły szwy siedziska i w jednym nawet złamała się rurka trzymająca podłokietnik. Sklep przyjął ode mnie te fotele, spisaliśmy reklamację i wysłali je do producenta. Do dzisiaj cisza ze strony sklepu, tak więc minęło 30 dni deklarowane przez sklep jako termin odpowiedzi lub rozpatrzenia reklamacji. 2 dni temu sam zadzwoniłem do nich i otrzymałem info, że prawdopodobnie w poniedziałek producent przyśle nowe i dostanę sms, kiedy będę mógł je odebrać.

Problem polega na tym, że nie chcę ich, ponieważ są naprawdę słabe i nie zamierzam w kółko reklamować tego towaru, poza tym już kupiłem znacznie lepsze siedziska. Pytanie, czy ze względu na nie zachowanie terminu na odpowiedź mogę żądać zwrotu gotówki lub wymiany np. na wędkę i dopłatę z mojej strony?

W formularzu reklamacji nie zostały zapisane żądania klienta, po prostu sprzedawca wypisał formularz, opisał problem i dał mi do podpisu, może trochę źle postąpiłem przez moją niewiedzę.

Na fotele nie było żadnej gwarancji, tzn. nie dostałem karty gwarancyjnej, czy to jest jednoznaczne z reklamacją z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową?

Będę wdzięczny za wskazówki, może ktoś miał podobne przygody...


Ze względu na uchybienie terminowi 14 dni na odpowiedź, sprzedawca automatycznie uznał Twoją reklamację za zasadną. Nie oznacza to jednak, że możesz zmienić swoje żądanie, które zostało określone przez Ciebie, gdy składałeś reklamację. Jeżeli więc żądałeś wymiany, to nie możesz teraz nie przyjąć towaru i żądać zwrotu pieniędzy.
Natomiast kwestia zamiany towaru na inny (a nie wymiany na nowy, ale taki sam), nie jest przewidzianym przez prawo roszczeniem klienta wobec sprzedawcy w przypadku wystąpienia niez.godności towaru z umową. Oznacza to, że taka ZAMIANA może nastąpić, gdy dogadasz się ze sprzedawcą, czyli z jego dobrej woli. Nie możesz tego żądać. Tobie przysługuje roszczenie do WYMIANY (fotel firmy X, model Y, na taki sam fotel, ale wolny od wad).
Jeżeli w zgłoszeniu reklamacyjnym nie określiłeś żądania, to sprzedawca uznał (i słusznie), że zostawiasz mu wolną rękę.
Jeżeli nie było załączonej karty gwarancyjnej, to reklamacja została zgłoszona z tytułu niezgodności towaru z umową.

Użytkownik mikeus edytował ten post 24 wrzesień 2011 - 16:35

Michał, 79', Okręg Konin

#3 frst

frst

    Wędkarz

  • Members
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 24 wrzesień 2011 - 17:52

Towar nadal nie przyjechał, minęło 40 dni od złożenia reklamacji, więc pojechałem wyjaśnić sytuację. Facet od reklamacji nie był przyjemny, zresztą on zawsze zachowuje się jak prosty cep, ale bez problemu zwrócili gotówkę icon_smile.gif

Użytkownik frst edytował ten post 27 wrzesień 2011 - 19:30




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych