Skocz do zawartości


Zdjęcie

Smar I Olej Do Kołowrotka


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 29 listopad 2009 - 14:55

Pewno do Ciebie Sławku icon_smile.gif

#22 Darczez

Darczez

    Szajbus

  • Members
  • 1289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisano 29 listopad 2009 - 15:08

CYTAT(SławomirJ @ nie, 06 wrz 2009 - 16:07) Wyświetl post
Na pewno smar samochodowy się nie nadaje do smarowania kołowrotków.......Smarowałem takim smarem i kołowrotek chodził jeszcze gorzej ,dlatego warto zainwestować w specjalny smar do kołowrotka...


Pewnie się zaraz narażę, ale ....

.... nie ma czegoś takiego jak smar samochodowy, czy smar do kołowrotków tak poprostu się nie da.

jak sądzę wszystkich interesują smary stosowane do mechaniki precyzyjnej - czyli smarowania małych przekładni, łożysk kulkowych i elementów ślizgowych.

Zazwyczaj są to smary na bazie olejów mineralnych lub syntetycznych zawierające dwusiarczek molibdenu MoS2, glinu, mydła litowe oraz ZnO2, silikon, teflon. Do precyzyjnych mechanizmów pracujących w środowisku narażonym na kurz i inne zabrudzenia, do precyzyjnych mechanizmów pracujących w wysokich prędkościach obrotowych, posiadające szeroki zakres temperatury pracy, posiadają bardzo dobra odporność chemiczną na utlenianie, działanie wody. Chronią od wpływów atmosferycznych.

Stosowane zwykle w
- automatyce przemysłowej
- serwomechanizmy
- przekładniach precyzyjnych
- licznikach
- itp.

Oczywiście smary firmowane przez producentów kołowrotków są ogólnie godne polecenia i zdecydowanie lepsze od pierwszej lepszej puszki.

Ja obecnie stosuję produkt Instytutu Technologi Eksploatacji - Nietoksyczny smar plastyczny do łożysk tocznych i ślizgowych - odporny na wodę, utlenianie, stabilny termicznie. Nie ulegający rozwarstwianiu. O działaniu przeciwzużyciowym i przeciwzatarciowym.

Smar ten nie jest jednak ogólnie dostępny.

Ten post jest moją subiektywną w tej chwili opinią mimo chęci zachowania obiektywizmu. Nie może on służyć przeciwko mnie w następnych po tym terminie, gdyż zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

#23 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 29 listopad 2009 - 15:28

Może i tak ale smar do kołowrotków ma zupełnie inną konsystencje np: smar co ostatnio kupiłem firmy Zebco ma podobną konsystencje do lejącego się miodu czyli się ciągnie,a smar łożyskowy samochodowy nie ma tej lepkości porównał bym go do miodu już zcukrzonego.Smarowałem kołowrotki smarem łożyskowym samochodowym chodziły tragedia, jeszcze gorzej jak przed smarowaniem.Z tego smaru co nabyłem ostatnio czyli Zebco jestem zadowolony,z Jaxona nie za bardzo spełniał swoje zadanie podobnie jak smar zwykły....

#24 Darczez

Darczez

    Szajbus

  • Members
  • 1289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisano 29 listopad 2009 - 16:01

CYTAT(SławomirJ @ nie, 29 lis 2009 - 16:28) Wyświetl post
Może i tak ale smar do kołowrotków ma zupełnie inną konsystencje np: smar co ostatnio kupiłem firmy Zebco ma podobną konsystencje do lejącego się miodu czyli się ciągnie,a smar łożyskowy samochodowy nie ma tej lepkości porównał bym go do miodu już zcukrzonego.Smarowałem kołowrotki smarem łożyskowym samochodowym chodziły tragedia, jeszcze gorzej jak przed smarowaniem.Z tego smaru co nabyłem ostatnio czyli Zebco jestem zadowolony,z Jaxona nie za bardzo spełniał swoje zadanie podobnie jak smar zwykły....


Dlatego chciałem uświadomić, że należy stosować produkty przeznaczone do mechaniki precyzyjnej o odpowiednich parametrach, które odznaczają się innymi własnościami niż tzw "smar samochodowy" (ŁT-43, STP, grafitowo-wapniowy)

Jest jeszcze coś takiego jak marketing, gdzie kiepski produkt opatrzony nalepką ze znanym logo zawsze lepiej się sprzeda.
Jeszcze pytanie czy firmę Jaxon można nazwać ogólnie szanowanym producentem dobrych kołowrotków ?

Ten post jest moją subiektywną w tej chwili opinią mimo chęci zachowania obiektywizmu. Nie może on służyć przeciwko mnie w następnych po tym terminie, gdyż zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

#25 acmorgop

acmorgop

    Weteran

  • Members
  • 153 postów
  • Lokalizacja:Leszno

Napisano 29 listopad 2009 - 17:17

CYTAT(SławomirJ @ nie, 29 lis 2009 - 17:21) Wyświetl post
A to do kogo pisałeś icon_question.gif


Cholera! to do Ciebie, Sławku icon_razz.gif nie wiem, skad wzialem jarka icon_razz.gif

#26 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 29 listopad 2009 - 18:16

Widziałem na you tube, instrukcję jak smarowac kręcioł. Facet - niemiec zachwalał smary jaxona - są tanie i uważam, że zawsze można z tym spróbować, a nóż może ten produkt im wyszedł. Ogólnie, to z tego co sie oriętuję, kręciołki jaxona są konstrukcyjnie bardzo podobne do cormorana, nawet robione sa w tej samej fabryce. Słyszałem o dobrych konstrukcjach jaxona od kompetentnych wędkarzy, nawet znajomy od trzech lat używa ich tańszego kręciołka. Ja mimo wszystko wolałbym zostać przy sprwdzonych markach. Tak jednoznacznie to o jaxoni eni emożna powiedzieć, że ma wszystko do d.... są wyjątki.

#27 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 29 listopad 2009 - 19:18

Więć smar w Leszczyńskich sklepach wędkarskich jest,smar Zebco kupiłem na Niepodległości koło starego szpitala.

Więc nowe Penny postanowiłem przesmarować sobie sam bo były potraktowane cienką warstwą smaru w fabryce i kupiłem smar Jaxona i było by oki,ale kupiłem ten smar Zebco i postanowiłem jednego Penna przesmarować nim i chodzi o niebo lepiej płynniej i ciszej.

A co do kołowrotków firmy Jaxon miałem tylko jeden a mianowicie Jaxon Machine ZX 200 Match i złego słowa nie powiem na jego temat.

#28 stolarz

stolarz

    Początkujący

  • Members
  • 2 postów

Napisano 26 maj 2010 - 18:39

Ja kupuję głównie kołowrotki shimano i w instrukcji jest zawarte info że kołowrotek należy czyścić z zewnątrz WD40 i wytrzeć do sucha, rolkę kabłąka dwa razy w sezonie smarować. Mechanizm smarować dołączonym olejem, a gdy się skończy stosować smar do urządzeń precyzyjnych - myślę że dobrze zrobię trzymając się tej wskazówki. Do innych kołowrotków polecam smar Balzera 15g 8zł jest kapitalny a wiem bo sam katuje maszynki, przetestowałem dwa lata temu wszystkie smary dedykowane kołowrotkom i powiem tak handel smarami jaxon i mikado powinien być ścigany z urzędu - moje zdanie, pozostałe leprze lub gorsze ale chociaż spełniają wymagania stawiane tego typu smarom . Wodą

#29 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 27 lipiec 2010 - 18:11

Panowie odświeżam temat.

Pojawił sie ostatnio u nas smar quantum hot sauce, kosztuje 47 zł na allegro, wiadomo, że to dobry smar, ale przyznam szczerze, że nie wiem, czy wart takiej forsy, tym bardziej, że chciałbym zaopatrzyć się również w oliwkę tej marki a to już koszt ponad 100 zł z wysyłką, dlatego zastanawiam się nad dostępnym w moim misęcie smarem cormorana, mógłby ktoś napisać o nim cos więcej, to dość popularny smar może ktoś już smarował nim swoje maszynki? To samo tyczy się oliwki cormorana. Jak coś wiecie to napiszcie.
pozdrawiam

#30 toolmate

toolmate

    Weteran

  • Members
  • 722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ozimek/Opolskie

Napisano 27 lipiec 2010 - 19:59

CYTAT(radkacz @ wto, 27 lip 2010 - 19:11) Wyświetl post
Panowie odświeżam temat.

Pojawił sie ostatnio u nas smar quantum hot sauce, kosztuje 47 zł na allegro, wiadomo, że to dobry smar, ale przyznam szczerze, że nie wiem, czy wart takiej forsy, tym bardziej, że chciałbym zaopatrzyć się również w oliwkę tej marki a to już koszt ponad 100 zł z wysyłką, dlatego zastanawiam się nad dostępnym w moim misęcie smarem cormorana, mógłby ktoś napisać o nim cos więcej, to dość popularny smar może ktoś już smarował nim swoje maszynki? To samo tyczy się oliwki cormorana. Jak coś wiecie to napiszcie.
pozdrawiam


Oliwka Quantum byla ostatnio na allegro za ok 15 zl licytacja i 25 zl kup teraz. 90% zawartosci opakowania bylo. Tak wiec, kolejny dowod na to ze prawdziwe okazje na allegro sa tylko trzeba je znalezc.

Użytkownik toolmate edytował ten post 27 lipiec 2010 - 20:01


#31 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 29 lipiec 2010 - 21:16

Pewnie, że okazja u nas oliwka i smar to ok 100 zł wydatek, a na e bayu za 40 zł można kupić i oliwkę i smar, dlatego jeszcze wstrzymam się przed zakupem może zapoluję na okazję. A jak z tym smarem cormorana, może ktos używał?

#32 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 25 sierpień 2010 - 19:09

Kupiłem nowego Zaubera 4000 i rozkręciłem i co się okazało, że w środku są śladowe ilości smaru. Znalazłem też na necie smar Penna po 12,50zł ale dopiero pod koniec września będą mieć dostawę, bo aktualnie się im skończył.

Załączone miniatury

  • LGIM0242.jpg
  • LGIM0247.jpg


#33 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 25 sierpień 2010 - 21:30

U mnie w obu red arcach tego smaru było jak na lekarstwo... Cormoranik daje radę przesmarowałem obydwa i są jak nowe, jestem ciekawy kiedy ten kręcioł dostanie luzów - czekam i czekam icon_smile.gif

oto red 1040 arc w całej swojej okazłości:



Uploaded with ImageShack.us

#34 Wedkarzyk96

Wedkarzyk96

    Weteran

  • Members
  • 282 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pruszków

Napisano 26 sierpień 2010 - 22:28

No nie gadaj że umiesz to teraz złożyć icon_eek.gif

#35 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 30 sierpień 2010 - 10:13

I to dwa na raz icon_smile.gif Serio to przekonałem się, że warto przesmarować nawet nowy kręciołek. To żadna filizofia ze schematem nawet małpka to poskłada, nie ma się więc co tego bać.

#36 benjam87

benjam87

    Weteran

  • Members
  • 300 postów

Napisano 28 wrzesień 2010 - 22:12

CYTAT(radkacz @ pon, 30 sie 2010 - 13:13) Wyświetl post
I to dwa na raz icon_smile.gif Serio to przekonałem się, że warto przesmarować nawet nowy kręciołek. To żadna filizofia ze schematem nawet małpka to poskłada, nie ma się więc co tego bać.


będę zabierał się pod koniec sezonu za przesmarowanie mojego Reda i korzystając z okzji ze koledzy już rozkręcali ta konstrukcje proszę o jakieś wskazówki , które nabyliście w praktyce na co zwrócić szczególna uwagę podczas rozkręcania, składania (wiecie człowiek uczy się na błędach ale może ktoś wskazać wczesniej właściwa drogę). Od czego zacząć?
Panowie bawicie się w zaznaczanie trybików żeby potem dobrze spasować kołowrotek UŻYWANY czy nie?

Pozdrawiam,
Grzesiek.

#37 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 29 wrzesień 2010 - 18:21

Nie zaznaczam trybików dl amnie to jakiś mit...

1.Zwróć uwagę na to, żeby nie smarować łożyska oporowego, również podczas jego rozkręcania uważaj na małe części, lubią uciekac po podłodze.
2.Kolejna sprawa nie smaruj łozysk oliwką używaj do tego tylko smaru
3. Nie ma się czego bać to banalna konstrukcja - zwróć jeszcze uwage na miejsca umieszczania podkładek, jak założysz w złe miejsce robią się luzy. W razie co pytaj na forum pomożem. Powodzenia!

#38 Kamil Z.

Kamil Z.

    Szajbus

  • Moderator
  • 8183 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Wałbrzych/Wrocław
  • Zainteresowania:Wędkarstwo, sporty walki, muzyka

Napisano 29 wrzesień 2010 - 18:31

CYTAT(Wedkarzyk96 @ czw, 26 sie 2010 - 23:28) Wyświetl post
No nie gadaj że umiesz to teraz złożyć icon_eek.gif

A jakiż to problem? Bez przesady icon_wink.gif Jak napisał Radkacz- w razie czego są schematy.
Ja swojego Blue Arca już rozbierałem, po sezonie pewnie zrobię to znowu, rozkręcałem multiplikatory...póki co nie rozkręcałem i na razie nie zamierzam(nie ma takiej potrzeby) mojej Daiwy Caldii 09 icon_mrgreen.gif
Pozdrawiam
Kamil

Mój wędkarski blog:
http://zahaczeni.net/kamilfishingblog/


[color=#4169E1][b]Catch&Release!!



#39 benjam87

benjam87

    Weteran

  • Members
  • 300 postów

Napisano 29 wrzesień 2010 - 18:54

CYTAT(radkacz @ śro, 29 wrz 2010 - 21:21) Wyświetl post
Nie zaznaczam trybików dl amnie to jakiś mit...

1.Zwróć uwagę na to, żeby nie smarować łożyska oporowego, również podczas jego rozkręcania uważaj na małe części, lubią uciekac po podłodze.
2.Kolejna sprawa nie smaruj łozysk oliwką używaj do tego tylko smaru
3. Nie ma się czego bać to banalna konstrukcja - zwróć jeszcze uwage na miejsca umieszczania podkładek, jak założysz w złe miejsce robią się luzy. W razie co pytaj na forum pomożem. Powodzenia!


ad1. mógłbyś dokładnie zaznaczyć , które to jest łożysko oporowe czy to nie jest przypadkiem to na szpilce pod szpulą zdjecie byłoby git ewentualnie na schemaciku jak nie sprawi Ci to problemu?
ad2. Łożyska smarem icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif no z tym się nie zgodzę z tego co wiem to na odwrót przekładnie smarem łożyska oliwką do urządzeń precyzyjnych ja mam zamiar skołować sobie oliwkę do instrumentów dętych ponoć jest zajebiaszcza.
Ogólnie to już rozkręcałem inne proste konstrukcje z powodzeniem...

Użytkownik benjam87 edytował ten post 29 wrzesień 2010 - 18:55


#40 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 29 wrzesień 2010 - 19:05

Ale łożysk zamkniętych się nie smaruje bo niby jak ?

Łożysko oporowe to jest to co blokuje ruch wsteczny rotora, na zdjęciu kolegi radkacza na dole fotki na przeciw korpusu po prawej stronie te wałki i koszyk to jest łożysko oporowe, jak użyjesz z gęsty smar może nie blokować ruchu wstecznego. Nawet bym tego nie rozbierał bo one jest z dwóch stron zamknięte łożyskami kulkowymi, o strony przekładni i z góry jest nałożone łożysko kulkowe i przykryte blaszką która jest przykręcona trzema śrubkami.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych