Skocz do zawartości


Zdjęcie

Smar I Olej Do Kołowrotka


67 odpowiedzi w tym temacie

#1 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 06 wrzesień 2009 - 07:36

Witam

Czy to jest dobry smar i olej do kołowrotków firmy Penn,jaki Wy stosujecie?

http://www.allegro.p...firmy_penn.html

http://www.allegro.p...firmy_penn.html

Załączone miniatury

  • 722724668.jpg

Użytkownik SławomirJ edytował ten post 06 wrzesień 2009 - 07:38


#2 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 06 wrzesień 2009 - 13:59

Ja ostatnio po epizodach z brakiem smaru w red arc zainwestowałem w smar abu garcia. Samr plus oliwka wyniosła mnie 32 zł. Wszystko fajnie piknie ale tego smaru jest bardzo mało. Ale ogólnie smar polecany. Czytałem na forach że daje radę. A co do penna to z pewnością będzie go więcej niż abu. Gdybym miał go u siebie w wędkarskim to bym z ciakawości kupił.
Pozdrawiam.

#3 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 06 wrzesień 2009 - 14:07

Pojemność pudełka: 56,7g za 29zl to chyba nie dużo,plus przesyłka

Cormorana smar jest na Allegro po 10zł za 15g

Na pewno smar samochodowy się nie nadaje do smarowania kołowrotków.......Smarowałem takim smarem i kołowrotek chodził jeszcze gorzej ,dlatego warto zainwestować w specjalny smar do kołowrotka...

Użytkownik SławomirJ edytował ten post 06 wrzesień 2009 - 17:32


#4 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 06 wrzesień 2009 - 14:30

Gramatura spoko z pewnością wystarczy na kilka latek. W ogóle to mogłem się zapytać czym mi w serwisie mojego reda smarowali. Wygląda to na taki smar jak w shimano (taki jasny). Gdzieś widziałem w necie zachodni filmik, w którym koleś smarował kręcioły naszym jaxonem icon_smile.gif jest dość tani, ale przy wyborze smaru kierowałem się formuła molekularną, tzn że wypełnia ubytki i w ogóle jest super hiper icon_smile.gif Na forach odradzają smar mikado i mistralla.

#5 tracjan

tracjan

    Szajbus

  • Members
  • 3252 postów

Napisano 07 wrzesień 2009 - 23:20

CYTAT(SławomirJ @ nie, 06 wrz 2009 - 08:36)  
Witam

Czy to jest dobry smar i olej do kołowrotków firmy Penn,jaki Wy stosujecie?

http://www.allegro.p...firmy_penn.html

http://www.allegro.p...firmy_penn.html



Jeden z lepszych na rynku tzw. combo.
Uzywam i nie narzekam.




#6 Apollo-A2

Apollo-A2

    Początkujący

  • Members
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:no oczywiście wędkarstwo

Napisano 10 październik 2009 - 13:14

Witaj kolego powiem szczerze, że ja używam smaru Shimano do piast rowerowch, jest w kolorze zielonym. Gwarantuje on optymalną trwałość komponentów. Chroni przed wodą i piaskiem, nie uszkadza gumowch pierścieni uszczelniających/ ma wiele zastosowań/ małe opakowanie kosztuje 26 zł. Naprawdę polecam warto. I nie prawdą jest, że trzeba kupować specjalne tubki z napisem do kołowrotków, gdż to tylko chwyt marketingowy.

Użytkownik Apollo-A2 edytował ten post 10 październik 2009 - 13:15


#7 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 28 listopad 2009 - 11:13

Więc kupiłem smar do kołowrotków Zebco po 10zł za opakowanie 15 gramowe,po przesmarowaniu dwóch kołowrotków miedzy innymi nowego Shakespeare Supreme Magnesium 35 kołowrotki pracują o niebo lepiej, bardzo dobry smar mogę go polecić,miałem też smar Jaxona nieporównywalnie gorszej jakości od Zebco.

Załączone miniatury

  • LGIM0037.jpg


#8 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 14:47

Witam.
Smarując kołowrotek zawsze trzeba poprzedni smar dobrze usunąć, a można po odkręceniu pokrywy nie usuwać resztek poprzedniego tylko do tego dodać inny?
Jak po kolei robić przegląd kołowrotka i smarować? Można do wszystkich mechanizmów w danym kołowrotku używać tego samego smaru?

P.S. Kiedyś robiąc przegląd kołowrotka trochę sie zawiodłem i żałowałem tego ponieważ po przesmarowaniu, poskładaniu młynka i założeniu do wędziska było gorzej niż wcześniej przed przeglądem a mianowicie obracając korbką zawsze w pewnym miejscu pojawiał się delikatny opór który zawsze pojawiał się w tym samym miejscu, potem jeszcze raz rozebrałem kręcioła przesmarowałem i było to samo nie wiem czym to było spowodowane ale wszystkie części były w jak najlepszym porządku i nic nie było uszkodzone.
Przyznam szczerze, że od ostatniego czasu nie robię nic przy kołowrotku i nie smaruję, ale chyba trzeba zacząć, bo się zajedzie.
POMÓŻCIE

Użytkownik Mateusz1992 edytował ten post 28 listopad 2009 - 14:52

Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#9 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 28 listopad 2009 - 16:12

No wiec tak:
Powinno się usuwać stary smar, ale można dodawać też troszkę nowego, ważne, żeby po zakończeniu szonu usunąć cały benzyna ekstrakcyjną i nałozyć nowy.
Jak po kolei robic przeglad? To zależy jaką przyjmiesz strategię. Ja zaczynam od kabłąka (rolka, spręzyny) Póżniej przechodzę, do rozkręcenia Korpusu. Na gazetę, lub czystą ścierkę odkładam części, każdą część od razu władam do słoika z benzyną (każda część oprócz łożysk) czyszczę pędzelkiem i odkładam na wspomniana już gazetę, lub szmatkę. Kiedy wyczyszczę już wszystkie części biorę się za wewnętrzna część korpusu. Pędzelkuje ją benzyną. I tak wszystkie części odkładam na ok 3 godziny do wyschnięcia. Po wyschnięciu składam wszystkie nowo nasmarowane części w odwrotnej kolejności. Czasem zdarza się, że po zlożeniu kręciołek nie chodzi jak należy - tak poprostu bywa. Znaczy to, że pewnie zrobiło sie coś źle, może nie docisnąłeś dobrze łożyska do korpusu, albo podłożyłeś nie ta podkładkę. Przy składaniu pierwszy raz NIEZBĘDNY jest schemat. Trzymam się go zawsze i nigdy nie złozyłem źle kręcioła, chociaż nie ukrywam, że nie raz musiałem poprawiać, bo to się zdarza i nie ma się czym matrwić.
Jeśli po złożeniu kołowrotka czujesz większy opór na korbce, możliwe jest, że masz za gęsty smar i trzeba go rozcieńczyć oliwką. Ogólnie staram się używać jak najmniej smaru. Smarem smaruję tylko przekłądnię, czyli części narażone na największe zużycie. Natomiast elementy rotora traktuję tylko oliwką.

#10 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 17:24

CYTAT(radkacz @ sob, 28 lis 2009 - 16:12)  
No wiec tak:
Powinno się usuwać stary smar, ale można dodawać też troszkę nowego, ważne, żeby po zakończeniu szonu usunąć cały benzyna ekstrakcyjną i nałozyć nowy.
Jak po kolei robic przeglad? To zależy jaką przyjmiesz strategię. Ja zaczynam od kabłąka (rolka, spręzyny) Póżniej przechodzę, do rozkręcenia Korpusu. Na gazetę, lub czystą ścierkę odkładam części, każdą część od razu władam do słoika z benzyną (każda część oprócz łożysk) czyszczę pędzelkiem i odkładam na wspomniana już gazetę, lub szmatkę. Kiedy wyczyszczę już wszystkie części biorę się za wewnętrzna część korpusu. Pędzelkuje ją benzyną. I tak wszystkie części odkładam na ok 3 godziny do wyschnięcia. Po wyschnięciu składam wszystkie nowo nasmarowane części w odwrotnej kolejności. Czasem zdarza się, że po zlożeniu kręciołek nie chodzi jak należy - tak poprostu bywa. Znaczy to, że pewnie zrobiło sie coś źle, może nie docisnąłeś dobrze łożyska do korpusu, albo podłożyłeś nie ta podkładkę. Przy składaniu pierwszy raz NIEZBĘDNY jest schemat. Trzymam się go zawsze i nigdy nie złozyłem źle kręcioła, chociaż nie ukrywam, że nie raz musiałem poprawiać, bo to się zdarza i nie ma się czym matrwić.
Jeśli po złożeniu kołowrotka czujesz większy opór na korbce, możliwe jest, że masz za gęsty smar i trzeba go rozcieńczyć oliwką. Ogólnie staram się używać jak najmniej smaru. Smarem smaruję tylko przekłądnię, czyli części narażone na największe zużycie. Natomiast elementy rotora traktuję tylko oliwką.


A jak wygląda sprawa z hamulcem (tylnym) do hamulca przymocowana jest oś (łącząca tylny hamulec ze szpula) wiec jak tą część wyjąć?
Jeszcze jedno takie pytanie jaka oliwka smarujesz pozostałe części kręcioła, bo chyba nie taka dla dzieci icon_biggrin.gif ???

Użytkownik Mateusz1992 edytował ten post 28 listopad 2009 - 19:40

Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#11 tracjan

tracjan

    Szajbus

  • Members
  • 3252 postów

Napisano 28 listopad 2009 - 19:32

Oprocz zestawu Penna przedstawionego w pierwszym poscie, smialo moge polecic Hot Sauce, ewentualnie Reel butter Ardenta .


#12 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 19:40

CYTAT(Mateusz1992 @ sob, 28 lis 2009 - 17:24)  
A jak wygląda sprawa z hamulcem (tylnym) do hamulca przymocowana jest oś (łącząca tylny hamulec ze szpula) wiec jak tą część wyjąć?
Jeszcze jedno takie pytanie jaka oliwka smarujesz pozostałe części kręcioła, bo chyba nie taka dla dzieci icon_biggrin.gif ???


Proszę o pomoc.
Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#13 radkacz

radkacz

    Szajbus

  • Members
  • 1354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 28 listopad 2009 - 20:48

CYTAT(Mateusz1992 @ sob, 28 lis 2009 - 20:24)  
A jak wygląda sprawa z hamulcem (tylnym) do hamulca przymocowana jest oś (łącząca tylny hamulec ze szpula) wiec jak tą część wyjąć?
Jeszcze jedno takie pytanie jaka oliwka smarujesz pozostałe części kręcioła, bo chyba nie taka dla dzieci icon_biggrin.gif ???



Przedstawiłem smarowanie kręcioła z przednim hamulcem, z tylnym nigdy nie miałem przyjemności. Oliwka jakiej ja używam to abu garcia, podobnie jak smar. Już mi się co prawda kończy, ale uważam, że to dobry tandem i na następny sezon kupię ten sam smar i oliwkę

#14 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 21:00

CYTAT(radkacz @ sob, 28 lis 2009 - 20:48)  
Przedstawiłem smarowanie kręcioła z przednim hamulcem, z tylnym nigdy nie miałem przyjemności. Oliwka jakiej ja używam to abu garcia, podobnie jak smar. Już mi się co prawda kończy, ale uważam, że to dobry tandem i na następny sezon kupię ten sam smar i oliwkę


Kto z Was smaruje kołowrotki z tylnym hamulcem jak to wygląda w rzeczywistości??
Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#15 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 28 listopad 2009 - 21:34

Z tylnym hamulcem smarujesz tak samo jak z przednim hamulcem.

Co do pytania jak wyciągnąć oś,załączam schemat kołowrotka tylno hamulcowego: wyciągasz zawleczkę oznaczoną cyfrą 709 i oś wychodzi.

Nie smaruje ani nie myje łożyska oporowego bo ono praktycznie się nie zużywa,tak samo nie myje ani nie smaruje zwykłych łożysk kulkowych zamkniętych bo one już są ze smarem,jak zaczną szumieć to są już do wymiany i przesmarowanie nic już nie pomoże.

Myje tylko przekładnie i system posuwu szpuli: (tylko koła zębate)

Załączone miniatury

  • schemat_dragon_magnum.JPG


#16 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 22:22

a mógłby Pan jeszcze napisać pod jakim numerkiem na schemacie jest to łożysko oporowe przy którym się nic nie robi??
Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#17 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 28 listopad 2009 - 22:34

Na tym 1 schemacie z poprzedniego postu #15 pod numerem 808

Załączam jeszcze inne foto na tym lepiej widać jak łożysko oporowe wygląda nr 32

Załączone miniatury

  • 738047626_6.jpg
  • lozyska.gif

Użytkownik SławomirJ edytował ten post 28 listopad 2009 - 22:36


#18 Mateusz1992

Mateusz1992

    Weteran

  • Members
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdzieś nad wodą :)
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisano 28 listopad 2009 - 23:22

Ok dzięki za pomoc tera już wszystko jasne.
Połamania
Każdy człowiek powinien mieć w życiu pasje, która sprawia mu ogromną radość - ja mam ją od urodzenia :-)

#19 acmorgop

acmorgop

    Weteran

  • Members
  • 153 postów
  • Lokalizacja:Leszno

Napisano 29 listopad 2009 - 13:49

Jarku- w leszczynskich sklepach wedkarskich nic nie dostales?
mam na mysli smary do kolowrotkow icon_wink.gif

Użytkownik acmorgop edytował ten post 29 listopad 2009 - 13:57


#20 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 29 listopad 2009 - 14:21

CYTAT(acmorgop @ nie, 29 lis 2009 - 14:49)  
Jarku- w leszczynskich sklepach wedkarskich nic nie dostales?
mam na mysli smary do kolowrotkow icon_wink.gif


A to do kogo pisałeś icon_question.gif



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych