Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pojemność Szpuli: Plecionka Vs. Żyłka


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 kromik

kromik

    Wędkarz

  • Members
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 10 kwiecień 2008 - 20:06

witam,

pilnie potrzebuję informacji ile mniej plecionki wchodzi niż żyłki na szpule kołowrotka?

Czy można to okręslić jakoć procentowo?
Może Ktoś nawijał na ten sam kołowrotek żyłke i plecionke o tej samej średnicy i zna orientacyjną różnice w ilosci.
Zamierzam kupć plecionkę Power Pro (okrągły przekrój jak wiemy) do zestawu sumowego. Na kołowrotku producent określił pojemność dla żyłki 0,45mm - 330m i 0,50mm - 280m. Ile nawinął bym plecionki o średnicy np. 0,45mm???
Czy jest to różnica 5% w dół, czy tez może to być róznica żędu 30-40% w dół???

Proszę o Wasze spostrzeżenia

pozdrawiam

#2 Kamil Z.

Kamil Z.

    Szajbus

  • Moderator
  • 8183 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Wałbrzych/Wrocław
  • Zainteresowania:Wędkarstwo, sporty walki, muzyka

Napisano 10 kwiecień 2008 - 20:31

CYTAT(kromik @ czw, 10 kwi 2008 - 20:06)  
witam,

pilnie potrzebuję informacji ile mniej plecionki wchodzi niż żyłki na szpule kołowrotka?

Czy można to okręslić jakoć procentowo?
Może Ktoś nawijał na ten sam kołowrotek żyłke i plecionke o tej samej średnicy i zna orientacyjną różnice w ilosci.
Zamierzam kupć plecionkę Power Pro (okrągły przekrój jak wiemy) do zestawu sumowego. Na kołowrotku producent określił pojemność dla żyłki 0,45mm - 330m i 0,50mm - 280m. Ile nawinął bym plecionki o średnicy np. 0,45mm???
Czy jest to różnica 5% w dół, czy tez może to być róznica żędu 30-40% w dół???

Proszę o Wasze spostrzeżenia

pozdrawiam

hm...z tego co mi wiadomo...to zadna plecionka nie jest idealnie okragla w przekroju...to po 1 ...a po 2......plecione 0,45?? stary wiem ze na suma bedziesz polowal ale to przeciesz sznur do wieszania gaci icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
a co do tematu...jesli masz 2 szpule to na jedna nawin tylko plecionke...i zobaczysz jak wyjdzie...jak za malo to dowin podkladu do pelna i przewin na wolna szpulke....(o ile maja jednakowe pojemnosci)
pozdro icon_wink.gif
Pozdrawiam
Kamil

Mój wędkarski blog:
http://zahaczeni.net/kamilfishingblog/


[color=#4169E1][b]Catch&Release!!



#3 kromik

kromik

    Wędkarz

  • Members
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 10 kwiecień 2008 - 20:37

CYTAT(PasiastyIrokez:) @ czw, 10 kwi 2008 - 23:31)  
hm...z tego co mi wiadomo...to zadna plecionka nie jest idealnie okragla w przekroju...to po 1 ...a po 2......plecione 0,45?? stary wiem ze na suma bedziesz polowal ale to przeciesz sznur do wieszania gaci icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
a co do tematu...jesli masz 2 szpule to na jedna nawin tylko plecionke...i zobaczysz jak wyjdzie...jak za malo to dowin podkladu do pelna i przewin na wolna szpulke....(o ile maja jednakowe pojemnosci)
pozdro icon_wink.gif


muszę to wiedzieć zanim ja nawinę=kupie icon_wink.gif

#4 Greg #2#

Greg #2#

    Szajbus

  • Members
  • 2691 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole

Napisano 10 kwiecień 2008 - 20:42

Producent podaje ze zmiesci sie 330 m zyłki 0,45 to plecionki zmiesci sie tam ok 310-315 m tak na oko icon_biggrin.gif

Użytkownik Greg #2# edytował ten post 10 kwiecień 2008 - 20:44

... Sama Wedka Wedkarzem Nie Czyni...

#5 Kamil Z.

Kamil Z.

    Szajbus

  • Moderator
  • 8183 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Wałbrzych/Wrocław
  • Zainteresowania:Wędkarstwo, sporty walki, muzyka

Napisano 10 kwiecień 2008 - 21:30

CYTAT(Greg #2# @ czw, 10 kwi 2008 - 20:42)  
Producent podaje ze zmiesci sie 330 m zyłki 0,45 to plecionki zmiesci sie tam ok 310-315 m tak na oko icon_biggrin.gif

no oko to wiesz icon_wink.gif (chlop umarl) ;p..hehe....nie wiem czy jest jakis przelicznik dlatego podalem taki pomysl icon_wink.gif
Pozdrawiam
Kamil

Mój wędkarski blog:
http://zahaczeni.net/kamilfishingblog/


[color=#4169E1][b]Catch&Release!!



#6 rekmar

rekmar

    Kierownik lodowiska

  • Members
  • 1321 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2008 - 21:56

nie ma takiego przelicznika.
żyłki trzymają średnicę jako tako i margines błędu jest niewielki (akceptowalny), ale przy plecionkach nie ma mowy o takim uniwersalnym przeliczniku, ponieważ każda plecionki "nominowane" przez różnych producentów do konkretnych rozmiarów znacząco się różnią tą właśnie średnicą - przeliczenie jest niemożliwe.


#7 Homegeon

Homegeon

    Nabijacz postów :)

  • Members
  • 4352 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:K1 Wędkarstwo Muzyka Kobiety Siłownia

Napisano 10 kwiecień 2008 - 22:10

kupujesz PowerPro icon_smile.gif ona jest podawana w lb, wiec spójrz na pojemność szpuli pod lb
flaga.gifPiszę poprawnie po polsku
regulamin.JPG
szukaj.JPG

#8 kromik

kromik

    Wędkarz

  • Members
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 11 kwiecień 2008 - 08:06

CYTAT(Homegeon @ pią, 11 kwi 2008 - 01:10)  
kupujesz PowerPro icon_smile.gif ona jest podawana w lb, wiec spójrz na pojemność szpuli pod lb


Homogeon,

chcę kupic multiplikator Cormoran Corboss 610. Jest on mocowany do kija jak kołowrotek o stałej szpuli pod wędką, korbka po lewej stronie (Kamil na Kurkowej ma w sprzedaży obecnie...).
Wg. producenta zmieści się tam:
ŻYŁKI w m:
0,45mm - 330m
0,50mm - 280m

PLECIONKI w m:
0,30mm - 430m
0,35mm - 350m

ŻYŁKI w YDS:
25LB - 300YDS (moim zdaniem do bzdura! 25LB = 11,35kg a to jest żyłke o przekroju 0,30 - 0,35 np. TB Steel Mono... więc jakie 300YDS=275m kiedy 0,45mm mieści się 330m!!!) Coś tutaj producent musiał namieszac icon_wink.gif

Nie wydaje mi się aby były aż tak duże dysproporcje w ilości żyłki i plecionki jak podaje producent. Obliczyłem na postawie specjalnego wzoru podanego na forum haczyk przez usera "Marjaci" ze plecionki 0,45mm powinno się zmieścić 198m. Czyli 132m mniej niz żyłki o tej samej średnicy, czyli ok 40% mniej. Coś nie chce mi się w to wierzyć. Obliczenia bazuja na parametrach podanych przez producenta dla plecionki. Dlatego wydaje mie sie że producent podał błędne dane albo bardzo zaniżone biorąc pod uwagę ogromną rozpiętość rodzajów plecionek dostępnych na rynku.

Dlatego pytam na forum może Ktoś ma kołowrotek z 2 identycznymi szpulkami: 1 z żyłko 0,20mm i 2 z plecionką 0,20 (najlepiej PP icon_smile.gif ) i ma jakieś spostrzeżenia.

Użytkownik kromik edytował ten post 11 kwiecień 2008 - 09:41


#9 Greg #2#

Greg #2#

    Szajbus

  • Members
  • 2691 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole

Napisano 11 kwiecień 2008 - 23:56

CYTAT(kromik @ pią, 11 kwi 2008 - 09:06)  
Homogeon,

chcę kupic multiplikator Cormoran Corboss 610. Jest on mocowany do kija jak kołowrotek o stałej szpuli pod wędką, korbka po lewej stronie (Kamil na Kurkowej ma w sprzedaży obecnie...).
Wg. producenta zmieści się tam:
ŻYŁKI w m:
0,45mm - 330m
0,50mm - 280m

PLECIONKI w m:
0,30mm - 430m
0,35mm - 350m

ŻYŁKI w YDS:
25LB - 300YDS (moim zdaniem do bzdura! 25LB = 11,35kg a to jest żyłke o przekroju 0,30 - 0,35 np. TB Steel Mono... więc jakie 300YDS=275m kiedy 0,45mm mieści się 330m!!!) Coś tutaj producent musiał namieszac icon_wink.gif

Nie wydaje mi się aby były aż tak duże dysproporcje w ilości żyłki i plecionki jak podaje producent. Obliczyłem na postawie specjalnego wzoru podanego na forum haczyk przez usera "Marjaci" ze plecionki 0,45mm powinno się zmieścić 198m. Czyli 132m mniej niz żyłki o tej samej średnicy, czyli ok 40% mniej. Coś nie chce mi się w to wierzyć. Obliczenia bazuja na parametrach podanych przez producenta dla plecionki. Dlatego wydaje mie sie że producent podał błędne dane albo bardzo zaniżone biorąc pod uwagę ogromną rozpiętość rodzajów plecionek dostępnych na rynku.

Dlatego pytam na forum może Ktoś ma kołowrotek z 2 identycznymi szpulkami: 1 z żyłko 0,20mm i 2 z plecionką 0,20 (najlepiej PP icon_smile.gif ) i ma jakieś spostrzeżenia.


No i własnie tak jak pisałem poprzednio mam kołowrotek okuma epix pro i na jedna szpulke nawinołem zyłke 0,18mm w długosci 150m a na druga 135m plecionki PP... plecionka 135 m zapełniła szpule nieco wiecej od zyłki 0,18 dł ok 150 m icon_smile.gif czyli z tego by wynikało ze PP o sredncy podanej na pudełku 0,19 zeczywiscie ma ok 0,20-22mm

Użytkownik Greg #2# edytował ten post 11 kwiecień 2008 - 23:59

... Sama Wedka Wedkarzem Nie Czyni...

#10 kromik

kromik

    Wędkarz

  • Members
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 12 kwiecień 2008 - 10:23

CYTAT(Greg #2# @ sob, 12 kwi 2008 - 02:56)  
No i własnie tak jak pisałem poprzednio mam kołowrotek okuma epix pro i na jedna szpulke nawinołem zyłke 0,18mm w długosci 150m a na druga 135m plecionki PP... plecionka 135 m zapełniła szpule nieco wiecej od zyłki 0,18 dł ok 150 m icon_smile.gif czyli z tego by wynikało ze PP o sredncy podanej na pudełku 0,19 zeczywiscie ma ok 0,20-22mm


Greg,

jak rozmiar/numer masz tej Okumy Epix Pro ?



#11 Greg #2#

Greg #2#

    Szajbus

  • Members
  • 2691 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole

Napisano 12 kwiecień 2008 - 11:59

CYTAT(kromik @ sob, 12 kwi 2008 - 11:23)  
Greg,

jak rozmiar/numer masz tej Okumy Epix Pro ?


Rozmiar 20 z tylnim hamulcem
... Sama Wedka Wedkarzem Nie Czyni...

#12 Klayman

Klayman

    Szajbus

  • Members
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 17 kwiecień 2008 - 16:31

Jeśli producent podaje, że żyłki wejdzie 300 m to i tak w rzeczywistości wejdzie jej ok 10% mniej. Tak naprawdę jakość nawinięcia przez producenta jest inna od tego, co nawijamy sami. Plecionki wejdzie o ok 20-25 % mniej ! Jak nawiniemy 200-230 m powinniśmy być z siebie dumni ! icon_smile.gif
Pozdrowienia
Klay

#13 kromik

kromik

    Wędkarz

  • Members
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 19 kwiecień 2008 - 08:06

CYTAT(Klayman @ czw, 17 kwi 2008 - 19:31)  
Jeśli producent podaje, że żyłki wejdzie 300 m to i tak w rzeczywistości wejdzie jej ok 10% mniej. Tak naprawdę jakość nawinięcia przez producenta jest inna od tego, co nawijamy sami. Plecionki wejdzie o ok 20-25 % mniej ! Jak nawiniemy 200-230 m powinniśmy być z siebie dumni ! icon_smile.gif



Panowie,

może komuś się to przyda zrobiłem mały test icon_smile.gif

na kołowrotek Shuina Friends 800 wchodzi wg. producenta zyłki 0,28m 145m. Nawinołem 150m idealnie pod rant szpuli. Plecionka Power Pro o tej samej średnicy 0,28mm wejdzie optymalnie 100m (maksymalnie 110m).
Czyli średnio plecionki PP o tej samej średnicy wejdzie o ok. 30% mniej.

pozdro

#14 Greg #2#

Greg #2#

    Szajbus

  • Members
  • 2691 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole

Napisano 20 kwiecień 2008 - 13:34

CYTAT(kromik @ sob, 19 kwi 2008 - 09:06)  
Panowie,

może komuś się to przyda zrobiłem mały test icon_smile.gif

na kołowrotek Shuina Friends 800 wchodzi wg. producenta zyłki 0,28m 145m. Nawinołem 150m idealnie pod rant szpuli. Plecionka Power Pro o tej samej średnicy 0,28mm wejdzie optymalnie 100m (maksymalnie 110m).
Czyli średnio plecionki PP o tej samej średnicy wejdzie o ok. 30% mniej.

pozdro


No dokladnie u mnie tez podobne spostrzezenia icon_smile.gif
... Sama Wedka Wedkarzem Nie Czyni...

#15 Klayman

Klayman

    Szajbus

  • Members
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 21 kwiecień 2008 - 08:56

Po trzech potwierdzonych wypowiedziach można powiedzieć z przekonaniem graniczącym z pewnością, że tak jest. Wg mnie współczynnik waha się między 20-30 % w zależności od tego, jak ściśliwie nawiniemy obie linki.
Pozdrowienia
Klay

#16 Astarot

Astarot

    Weteran

  • Members
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nadarzyn k. Wa-wy

Napisano 21 kwiecień 2008 - 09:30

Trafna i dobra informacja do Faq!
Życie jest zbyt smutne i szare ażeby nie szukac promieni słońca w postaci jaj, ot dla przykładu na tym forum.

#17 jimyzoo

jimyzoo

    Weteran

  • Members
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk

Napisano 01 wrzesień 2009 - 11:11

Sorki ze odkupuje stary temat ale mam problem. Kupilem plecionke Dragona Guide Select Fluo 0,16 150m, na szpulce kołowrotka pisze że żyłki 0,20 mm zmieści sie 300 m a podczas nawijania plecionki okazalo sie ze na kołowrotek weszlo tylko mniej wiecej 100 m plecionki! I teraz nie wiem czy opis na kołowrotku jest do bani czy plecionka jakas dziwna. Może pytanie głupie ale to moj pierwszy kontakt z plecionką. Pozdrawiam
Catch&Release!!

#18 Homegeon

Homegeon

    Nabijacz postów :)

  • Members
  • 4352 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:K1 Wędkarstwo Muzyka Kobiety Siłownia

Napisano 01 wrzesień 2009 - 12:21

plecionka zabiera więcej miejsca na szpuli od żyłki
flaga.gifPiszę poprawnie po polsku
regulamin.JPG
szukaj.JPG

#19 SławomirJ

SławomirJ

    Szajbus

  • Members
  • 1855 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno Wlkp ®

Napisano 01 październik 2009 - 18:01

CYTAT(kromik @ czw, 10 kwi 2008 - 21:06)  
witam,

pilnie potrzebuję informacji ile mniej plecionki wchodzi niż żyłki na szpule kołowrotka?

Czy można to okręslić jakoć procentowo?
Może Ktoś nawijał na ten sam kołowrotek żyłke i plecionke o tej samej średnicy i zna orientacyjną różnice w ilosci.
Zamierzam kupć plecionkę Power Pro (okrągły przekrój jak wiemy) do zestawu sumowego. Na kołowrotku producent określił pojemność dla żyłki 0,45mm - 330m i 0,50mm - 280m. Ile nawinął bym plecionki o średnicy np. 0,45mm???
Czy jest to różnica 5% w dół, czy tez może to być róznica żędu 30-40% w dół???

Proszę o Wasze spostrzeżenia

pozdrawiam



Tak poczytałem na różnych forach i plecionki wejdzie o 40% mniej niż żyłki o tej samej średnicy co plecionka.
Na pewno przy mniejszych średnicach plecionki ta różnica może być mniejsza w procentach......

#20 Sith

Sith

    Weteran

  • Members
  • 393 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź
  • Zainteresowania:sex, spinning, żeglarstwo

Napisano 26 lipiec 2015 - 09:45

Sorry za ekshumację tematu, ale przyjąłem, że bez sensu byłoby zakładać nowy temat, a ja też czasem potrzebuję pomocy... icon_sad.gif

Plecionka MIKADO Octa Braid - średnica teoretycznie 0,30mm.
Szpule kołowrotków JAXON Posejdon i KONGER Seakon Baltica - pojemności opisane na szpulach 0,45mm/195m.
Według kalkulatora - teoretyczne wyliczenie 150m plecionki 0,30mm+podkład żyłki 0,38mm/179m.

Biorąc pod uwagę różnicę średnicy żyłki i plecionki około 30%, nawinąłem podkładu tylko po 150m i "lipa", na obie szpule weszło tylko po około 100m plecionki.

Co jest nie tak? Kalkulator źle przelicza? Opis na szpuli kołowrotka wadliwy? Założyłem zbyt małą różnicę średnicy żyłka/plecionka?

Użytkownik Sith edytował ten post 26 lipiec 2015 - 09:53




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych