Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co Robię Źle?

30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fedor

Fedor

Wędkarz

• Members
  • 91 postów

Napisano 03 czerwiec 2007 - 14:49

Witma, jestem początkujący jeśli chodzi o feedera, wcześniej łowiłem tylko na spławik. Mam problemy z braniem - albo ich nie ma albo ja ich po prostu nie widzę, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do starszych starzem icon_smile.gif

Na początku postaram się opisać jak najwięcej z tego co robie, jeśli to nie wystarczy to napiszcie icon_smile.gif

Moj sprzęt to kołowrotek Shimano Catana 2500 z tylnym hamulcem, Jaxon feeder telestar 360cm, 20-80 wyrzut. Na szpuli kołowrotka mam założone 150 m żyłki 0,20 Yorka, na głównej żyłce mam rurkę (krótszą częścią w stronę szczytówki), do tego przypięty koszyczek (i tu różnie, stosowałem okrągle jak i trójkątne, zawsze z dociążeniem od 20 do 40g, czasem z dnem czasem nie), następne mam zaciśniętą śrucinę i przywiązany krętlik, przypon 50 cm, żyłka 0,16 z haczykiem nr 10 na leszcza.

Próbowałem łowić na kilka sposobów. Pierwszy z nich to położenie wędki na pomoście aby wędka była przydłużeniem żyłki. Do żyłki przymocowywałem małpkę, lub też bombkę. Niestety, nie widziałem żadnych brań. Jeśli chodzi o bombkę, to jednym końcem przymocowywałem ją do 3 przelotki, drugim do żyłki, która była napięta, a bombka zwisała smętnie pod kątem 50-60 stopni do wędziska. Czasem naprawdę leciutkie puknięcie było, ale to chyba drobnica, zresztą nie powtarzało się, a żeby to zaciąć trzeba być mistrzem. Według mnie, i tak to widziałem u innych, przy braniu nawet niedużego leszcza (0,5 kg) bombka taka idzie wyraźnie do góry. Tak czy siak - w ten sposób nie złowiłem nic.

Wtedy z pomostu schodziłem na brzeg. Stawiałem wędkę tak jak na obrazku (równolegle do brzegu):

Żyłkę znowu napinałem, tak że szczytówka była lekko ugięta. Czasem zakładałem dzwoneczek, jednak nic nie widziałem, a dzwonek nie dzwonił. Czasem szczytówka drgała, jednak delikatnie, co mogło być spowodowane wiatrem.