Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Na ryby w marcu...
Wędkarstwo - Forum Wędkarskie > Wędkarstwo > Forum ogólne
dawid212
Witam! Jestem początkującym wędkarzem. W zeszłym roku wykupiłem kartę i w tym też mam taki zamiar. Jako że zostało mi kilka dni urlopu i do końca marca muszę je wykorzystać, chciałbym przez ten wolny czas wybrać się na ryby. I tu się pojawia moje pytanie... Jakie ryby mogę łapać w marcu? Czy mogę używać spławikówki czy raczej gruntówki?
Jakich przynęt i zanęt używać? Byłbym wdzięczny za pomoc...
adams1999
metoda połowu nie ma znaczenie, w marcu możesz łowić leszcze, karpie, płocie poleciłbym ci zanętę uniwersalną wzbogaconą np. w kukurydze to samo zakładasz na haczyk i łowisz icon_smile.gif wiosną łowi sie tak samo jak latem z tym że jedne ryby są strasznie ostrożne a inne aż skaczą na haczyk icon_smile.gif
KAMO odra
trzeba jeszcze tylko dodac ze lowisko to rzeka bo jeziora w marccu sa jeszcze skute lodem a jezeli nie ma juz lodu to i tak wieksze szanse na ładny połów masz w rzece
dawid212
Dzięki za odpowedź. Za bardzo w rzece nie umiem łowić. Wolę jeziora. Może pod koniec marca już odmarzną... No nic trza się będzie podszkolić w łapaniau na rzece.
elwis76
Ja bym sie nie zgodził ze metoda lowienia w marcu nie ma znaczenia. Oczywiscie mozna łowic roznie ale ktora bedzie najbardziej skuteczna. Moim zdaniem grunt odpada. Temperatura wody na dnie jest znacznie nizsza niz wyzej i ryby sa bardziej ospale. Polcem wody płynace gdyz tam woda sie szybciej oczyszcza i natlenia a co za tym idzie ryba tez tam jest zywsza i ma lepszy apetyt
berth
jeżeli chodzi o wody stojące to bym proponował łowić delikatnie blisko brzegu,gdzie jest płytko i woda szybciej się nagrzewa.ja wiosną do zanęt dodaję więcej zapachów a łowię przeważnie na przynęty zwierzęce.
dawid212
CZyli rozumiem, że zanęty i przynęty o tej porze roku powinny być bardziej pachnące? A przynętę warto "pomaczać" w dipie (nie mylić z du...ą:)), no ochotkowym?
berth
QUOTE(dawid212)