![]() ![]() |
sob, 20 sie 2011 - 16:40
Post
#1
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 20 Dołączył: śro, 28 kwi 10 Nr użytkownika: 37,189 |
Dodam, że szukałem informacji o ww. kijkach, jednak nie były to zbyt konkretne informacje, albo użytkownicy zamiast wyrazić opinię, podawali jedynie nazwy innych kijów, co oczywiście nie odpowiedziało na moje pytania. Będzie to mój pierwszy bat, jednak ryby łowię od 3 lat, więc jakieś minimalne pojęcie o łowieniu ryb mam. Nie szukam bolonki czy matchówki, potrzebuję bata, gdyż największe ryby w życiu i tak zazwyczaj wyciągałem w małej odległości od brzegu, a po drugie, szukam czegoś maxymalnie prostego, byle tylko połów średnich rybek był możliwy. Widziałem już różne anomalie, np. dziadka wyciągającego leszcza 2.5kg na bata, więc opinie wędkarzy, uważających, że bat jest jedynie do połowu uklei chyba mija się z prawdą. Pozdrawiam. |
|
|
nie, 21 sie 2011 - 00:26
Post
#2
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 21 Dołączył: wto, 22 wrz 09 Nr użytkownika: 31,698 |
Jak dla mnie bat to najlepsza wędka. Łowiłem kilka lat 5m była zdecydowanie za krótka ale dawalem rade, jakiś miesiąc temu kupiłem sobie 7m bacika.. bajeczka. A kup sobie takiego co Ci lepiej leży w ręce a nie kieruj sie opiniami innych co nawet go w rękach nie mieli. Teraz poluje na tyczke jakąś
|
pon, 22 sie 2011 - 13:24
Post
#3
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 36 Dołączył: pon, 23 sie 10 Skąd: Jelenia góra Nr użytkownika: 38,785 |
Ja mam Arcusa 500. Jeszcze nim nie łowiłem ale zamierzam w niedalekiej przyszłości. Ogólnie Lekki i Dobry
-------------------- Nie krzycz na mnie ja początkujący
|
pon, 22 sie 2011 - 20:18
Post
#4
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,045 Dołączył: pią, 29 lip 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 42,296 |
Witam,
Zacznę od pytań dot. końcówek, które opisywałeś. Te kółka czy co tam innego widziałeś, jeżeli nie chcesz wykorzystać, a szczytówka jest z pełnego włókna węglowego, to można delikatnie pilnikiem odpiłować i dobrać odpowiednio większą średnicę końcówki z pierścieniem do przyczepiania zestawów. Jeżeli szczytówka będzie pusta, to można ją trochę przyciąć i zamocować w środku gumę (amortyzator). Tu będzie te trochę więcej osprzętu, ale w sklepie wszystko pomogą Ci zrobić. Ostatecznie można próbować dopasować zapasową szczytówkę z pełnego włókna węglowego (jeżeli nie chcesz mieć bata z amortyzatorem). Sprawa wyboru długości bata. Moim zdaniem 7m bat będzie lepszy, bo długość Ci się przyda np. gdy będziesz chciał przytrzymać zestaw a nad wodą okazuje się, że te 7m to wcale nie jest tak dużo. 6m batem wygodnie się łowi na kanale, gdzie woda od samej krawędzi brzegu jest już głęboka. Zresztą na Twoim łowisku dobrze gdybyś wyprawił się z kimś, kto posiada taki sprzęt i dał Ci połowić nim, żebyś się sam przekonał czy nie brakuje Ci zasięgu. Co do ceny, to odczujesz ją w wadze wędki. Mogę polecić firmę Mikado i serię Temptation, Ultraviolet, Tournament lub firmę Winner i serię Logic lub jeżeli jeszcze gdzieś uda się dostać firmę Colmic i serię Imperial 04. Niestety drugie tyle co przeznaczyłeś będzie trzeba dołożyć. Ale zdarza się na coś trafić, szczególnie po sklepach internetowych. Grunt żeby 7m bacik ważył do 300g lub nieznacznie więcej. Pozdrawiam |
wto, 23 sie 2011 - 02:42
Post
#5
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 20 Dołączył: śro, 28 kwi 10 Nr użytkownika: 37,189 |
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Przymierzałem się faktycznie do bacika 6m, ale ostatecznie chyba wybiorę 7m, bo po prostu nie chciałbym w przyszłości dokupywać nowego bata ze względu na chociażby ten metr. Mam kilka pytań:
1. Łowię już od jakiegoś czasu, ale nigdy nie łapałem bacikiem 7m, czy to nie za dużo dla początkującego? 2. Czy baty z włókna węglowego faktycznie są tak kruche? Czy można je uszkodzić, np. zahaczając o gałęzie przy zarzucie? 3. W przypadku Kongera Arcus, ma on pustą szczytówką. Amortyzatora nie planuję, wolę żeby wędzisko samo w sobie amortyzowało odjazdy. Czy trzeba montować pełną węglową szczytówkę? Czy takie coś nie zabiera gwarancji? I czy nie wystarczy pusta szczytówka + łącznik stonfo? |
wto, 23 sie 2011 - 03:07
Post
#6
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 97 Dołączył: czw, 31 mar 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 40,769 |
Też właśnie przymierzam się do kupna bata 7 m i wybór praktycznie padł na mikado sensei ,ale koszt to 260 zł. Chciałem kupić coś tańszego ,ale wolę dołożyć trochę i mieć z tego przyjemność ,a ten bacik zbiera całkiem dobre opinie np. dosyć mocny , sztywny i prawdziwa waga ,a nie jak przy niektórych batach dużo więcej jak w opisie.
|
wto, 23 sie 2011 - 08:03
Post
#7
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,045 Dołączył: pią, 29 lip 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 42,296 |
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Przymierzałem się faktycznie do bacika 6m, ale ostatecznie chyba wybiorę 7m, bo po prostu nie chciałbym w przyszłości dokupywać nowego bata ze względu na chociażby ten metr. Mam kilka pytań: 1. Łowię już od jakiegoś czasu, ale nigdy nie łapałem bacikiem 7m, czy to nie za dużo dla początkującego? 2. Czy baty z włókna węglowego faktycznie są tak kruche? Czy można je uszkodzić, np. zahaczając o gałęzie przy zarzucie? 3. W przypadku Kongera Arcus, ma on pustą szczytówką. Amortyzatora nie planuję, wolę żeby wędzisko samo w sobie amortyzowało odjazdy. Czy trzeba montować pełną węglową szczytówkę? Czy takie coś nie zabiera gwarancji? I czy nie wystarczy pusta szczytówka + łącznik stonfo? Ad. 1) Chcesz przez to powiedzieć, że dłuższe wędki są dla bardziej doświadczonych wędkarzy a krótsze dla początkujących, a nie po to żeby łowić dalej lub bliżej? Nie zgodzę się z tą opinią. Jeżeli masz wystarczająco krzepy żeby wywijać wędziskiem 7m, to czemu nie miałbyś się uczyć na nim łowić? Łowienie wędką z kołowrotkiem jest znacznie trudniejsze od łowienia batem, a mimo to wszyscy (większość znanych mi osób) uważa, że tak trzeba zaczynać naukę łowienia albo zaczyna w taki sposób przygodę z wędkarstwem. Bardziej decydująca jest tutaj zasobność portfela wędkarza, bo wędki z kołowrotkiem można kupić za śmieszne pieniądze a w miarę lekkiego bata 7m żeby swobodnie nim operować już nie. Moim pierwszym batem była 8ka, kupiona z myślą, że jak będę potrzebował łowić bliżej to odejmę coś z dolnych segmentów. Z krótszym wędziskiem już się tak nie da, jeżeli chciałbyś połowić trochę dalej. Ad. 2) Ogólnie wędziska z włókna węglowego są bardziej kruche od wędzisk z włókna szklanego a w batach długich i lekkich z wagi się schodzi nie tylko przez jakość użytego węgla ale także grubość ścianek. Nie ma jednak co panikować, bo są tak skonstruowane, żeby się na rybie nie złamać i dobrze amortyzować jej hol. Niemniej trzeba się z nimi obchodzić z odpowiednim wyczuciem i delikatnością. Uważać żeby nimi nie rzucać i jak we wszystkich teleskopach, żeby piasek nie dostał się do środka między części składowe (podczas składania, żeby blanki były czyste). Co do drzew, to do strząsania orzechów bata nie polecam, a jak masz łowisko w takich warunkach to trzeba nauczyć się zarzucać spod siebie (naciągając koniec zestawu i wędkę - wyrzut "wystrzelenie" zestawu z jednoczesnym uniesieniem wędki do góry. Trzeba trochę poćwiczyć ale w taki sposób można nawet ciszej wprowadzić zestaw do wody niż przy rzucie z wymachem.). Ad. 3) Pełna szczytówka z włókna węglowego (igła) jest bardzo giętka (można czubkiem wierzchołka dotknąć podstawy i nic się nie dzieje, nie łamie się). Chodzi o lepszą amortyzację ruchów ryby. Zwykle przy bacie jest wybierana jedna z dwóch opcji (pełna lub guma). Ale nie ma problemu żebyś łowił tak jak Tobie to lepiej odpowiada. Konger w swojej ofercie ma różne szczytówki zapasowe więc co do gwarancji bym się z tym nie przejmował, bo i tak w Twoim interesie jest dobre jej dopasowanie, a oryginalną szczytówkę wyciągasz (bo to teleskop) więc ani nie ulega uszkodzeniu oryginalna szczytówka ani pozostała część wędziska. Poza tym do reklamacji możesz na powrót włożyć oryginalną część i kto Ci to sprawdzi, że była jakaś inna? W końcu miejsce, w którym łączy się szczytówka z przedostatnim elementem można zabezpieczyć i nie składać za każdym razem, tylko wyciągnąć na stałe i dodatkowo wzmocnić omotką z cienkich nici i lakieru. Poza tym w podobny sposób ale z taśmą można zabezpieczać górne fragmenty pozostałych elementów wędki (owijając je na samym końcu w miejscach, z których wychodzą poszczególne składy). Neutralna dla blanków jest np. taśma teflonowa. Po jej przycięciu, trzeba ją jednak czymś podkleić lub zabezpieczyć żeby się nie strzępiła. |
wto, 23 sie 2011 - 11:31
Post
#8
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 11 Dołączył: sob, 28 maj 11 Nr użytkownika: 41,535 |
Ja zakupiłem bat o długości 6m Konger Arcus i jestem bardzo zadowolony i kosztuje 130 zł na allegro z gratisami
|
czw, 25 sie 2011 - 01:34
Post
#9
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 20 Dołączył: śro, 28 kwi 10 Nr użytkownika: 37,189 |
Dziękuję Panowie jeszcze raz za odpowiedzi.
Wojtek@ przekonałeś mnie co do dłuższego bata, więc kupię nie 6, a 7 metrów, co uważam za długość optymalną. Po komentarzach widzę, że Konger Arcus mimo swej niskiej ceny jest całkiem dobrym bacikiem. Przy wyborze bata jest chyba u mnie faworytem, choć jeśli budżet pozwoli, to z pewnością pomyślę o którymś polecanym przez Wojtek@ A teraz pytanie w sumie trochę z innej beczki, a mianowicie kiedy można spodziewać się jakichś obniżek/promocji czy ogólnie najniższych cen sprzętu wędkarskiego (głównie myślę tu o batach)? W tym sezonie już zbyt wiele nie połowię, więc mogę czekać do zimy/wczesnej wiosny, jeśli warto. W sumie po sezonie wszystko teoretycznie powinno być tańsze |
czw, 25 sie 2011 - 01:42
Post
#10
|
|
![]() Szajbus Grupa: Members Postów: 1,205 Dołączył: śro, 25 kwi 07 Skąd: Lewin Brzeski Nr użytkownika: 4,937 |
Masz rację, sklepy niby nie zmieniają cen ale w zimie można trafić fajne promocje czy wyprzedaże. Aczkolwiek to sprzęt który nie jest wcale tak bardzo sezonowy, ludzie łowią w lecie a kupują nowy sprzęt w zimie oczekując na sezon, nie uświadczysz totalej wyprzedaży jak przy np. ciuchach.
|
czw, 25 sie 2011 - 01:46
Post
#11
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,029 Dołączył: pią, 14 sty 11 Skąd: podkarpacie Nr użytkownika: 39,938 |
A teraz pytanie w sumie trochę z innej beczki, a mianowicie kiedy można spodziewać się jakichś obniżek/promocji czy ogólnie najniższych cen sprzętu wędkarskiego (głównie myślę tu o batach)? W tym sezonie już zbyt wiele nie połowię, więc mogę czekać do zimy/wczesnej wiosny, jeśli warto. W sumie po sezonie wszystko teoretycznie powinno być tańsze Witam . Poczekaj jeszcze ze dwa miesiące , może będzie jakaś wyprzedaż posezonowa . Obserwuj aukcje na allegro , monitoruj też sklepy wysyłkowe - może trafisz parę złotych taniej . Pozdrawiam . |
czw, 25 sie 2011 - 01:53
Post
#12
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 20 Dołączył: śro, 28 kwi 10 Nr użytkownika: 37,189 |
Zatem będę czujny i może akurat uda mi się kupić tego bata trochę taniej. Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Ten post edytował Edebede czw, 25 sie 2011 - 01:55
|
czw, 25 sie 2011 - 10:35
Post
#13
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,045 Dołączył: pią, 29 lip 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 42,296 |
|
czw, 25 sie 2011 - 16:02
Post
#14
|
|
![]() Weteran Grupa: Members Postów: 289 Dołączył: czw, 04 cze 09 Skąd: Borne Sulinowo Nr użytkownika: 25,146 |
390g przy 7m to nie jest dobra waga, więc Arcus odpada. Najlepszym rozwiązaniem jeśli masz mały budżet jest właśnie mikado Sensei. Po tym bacie nie możesz jednak spodziewać się sztywności i jeśli będziesz łowił z pomostu lub skarpy, to od razu kup podbierak.
-------------------- "Błogosławiony, kto nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego w słowa" - J. Tuwim
Piszę poprawnie po polsku |
pią, 26 sie 2011 - 01:59
Post
#15
|
|
|
Wędkarz Grupa: Members Postów: 20 Dołączył: śro, 28 kwi 10 Nr użytkownika: 37,189 |
Bardzo przyjemna oferta
Szukałem różnych innych opinii o tym baciku, większość generalnie pozytywna. Tylko jeden przypadek złamania wyczytałem. Skoro nie należy on do batów sztywnych, to jakie jest niebezpieczeństwo pęknięcia podczas zaczepu (zamierzam łowić główną 0.12, przypon 0.10)? Nigdy nie musiałem oddawać żadnej wędki do reklamacji, więc zastanawia mnie, jak to jest, gdy sprzęt został kupiony w internecie? Wędkę najpierw wysyłamy pocztą do sklepu/użytkownika od którego ją kupiliśmy, a on załatwia to dalej, czy po prostu sami wysyłamy ją do producenta? Wybaczcie moją niewiedzę, ale naprawdę nie wiem, jak to wygląda, jeśli sprzęt został kupiony w internecie. Pozdrawiam. |
pią, 26 sie 2011 - 09:55
Post
#16
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,045 Dołączył: pią, 29 lip 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 42,296 |
Taka wędka może się złamać jak trafisz na zaczep i będziesz szarpać lub wyginać wędkę żeby siłowo rozwiązać problem. Jeżeli będziesz ustawiał wędkę na wprost i wycofywał ją segment po segmencie aż złapiesz żyłkę ręką, to niczego nie połamiesz.
Poza tym jeżeli dostaniesz wędkę z pustą szczytówką, to nie jest to jakiś problem bo będziesz miał 3 możliwości: 1. Łowić na nią tak jak jest (zakładając że jest taka giętka to powinno wystarczyć do amortyzacji małej i średniej ryby; 2. Można udać się do sklepu wędkarskiego z dwoma przedostatnimi elementami uprzednio wyjętymi i : a) dopasowanie szczytówki z pełnego włókna węglowego b) zamontowanie amortyzatora w szczytówce (tzw. gumy), który będzie się z niej wysnuwał w miarę potrzeby i siły holowanej ryby. Ponadto przed wyjściem do sklepu wędkarskiego jednego czy drugiego można tam wcześniej zadzwonić i wypytać czy np. mają to co nas interesuje, a może mają wędkę o której mówimy i przed zakupem (oprócz porównania ceny z tą w internecie) będziesz mógł nią sobie pomachać i przekonać się jaka jest. A potem ewentualnie podziękować i kupić taniej przez internet Co do reklamacji, to załatwia się ją za pośrednictwem sprzedawcy, u którego została wędka kupiona. Czyli jak się złamie na rybie to pakujesz ją w takim stanie (dobrze zostawić sobie opakowanie, w którym będzie przysłana), załączasz kartę gwarancyjną z kserokopią dowodu zakupu (kartę gwarancyjną też dobrze sobie wcześniej skserwoać) oraz opisem okoliczności, w jakich doszło do uszkodzenia wędki i czekać na nową |
wto, 06 wrz 2011 - 13:48
Post
#17
|
|
|
Początkujący Grupa: Members Postów: 2 Dołączył: pon, 05 wrz 11 Skąd: wągrowiec Nr użytkownika: 42,696 |
Witam. Też jestem początkujaca, łowię dopiero drugi sezon:) Kupiłam sobie najpierw 4m, jest leciutka jak piórko, nie pamietam firmy ale chyba Accord , później kupiłam 7m Konger niby węglówka ale jest dość cięzka, łowię z pomostu. Na tą krótką udało mi się złowić w tym roku 2 LINKI około 40cm i jest to dla mnie sukces:) bo po tej stronie jeziora od lat nikt nie złowił lina, pomost z którego łowię znajomy ma kilka lat ale jeszcze nie udało mu się złowić lina a ja poczatkująca i udało mi się;) , tyczka mała ale dała bez problemu radę:) i to jest urok krótkiej tyczki, że mogę łowić prawie przy pomoście prawie w trzcince. Łowiliśmy z mężem na jednym pomoście on 7m a ja 4m, on łowił leszcze i płotki a ja liny:) Jak łowię na 7m, to też albo płoć albo leszcz. Moim zdaniem , wybór kija zalezy od tego gdzie się chce łowić i w jakich miejscach. Chyba wiesz ,że węglówka dobrze przewodzi i nie możesz z nią siedzieć w burzy nad wodą i musisz uważać na linie energrtyczne, bom jak dotkiniesz nią lini to po Tobie, bo znam taki przypadek, że gościu łowił na takim łowisku , gdzie nie daleko szła linia energetyczna i jak się zamachnął to dotknął wędką lini i było po nim. A jeszcze co do podbieraka to kup dłuższy , bo ja kupiłam taki chyba 2m i w ubiegłym roku był wystarczający ale w tym roku był niski poziom wody i już z pomostu był problem z wyciągnięciem rybki, na drugi rok muszę zainwestować w dłuższy i tak samo jes z siatką do ryb.
|
wto, 06 wrz 2011 - 14:45
Post
#18
|
|
![]() Szajbus Grupa: Members Postów: 1,205 Dołączył: śro, 25 kwi 07 Skąd: Lewin Brzeski Nr użytkownika: 4,937 |
"Moim zdaniem , wybór kija zalezy od tego gdzie się chce łowić i w jakich miejscach" - dokładnie tak
"A jeszcze co do podbieraka to kup dłuższy , bo ja kupiłam taki chyba 2m" - Podbierak oczywiście polecam kupować osobno sztycę i osobno siatkę czy jak się to zwie. Sztycę polecam kupić również węglową, dobrej jakości, taką ok 4m. Miałem kiedyś ciężką sztycę i pamiętam łowienie gdy brały leszczyki 30 - 40 cm jeden za drugim. Po godzinie musiałem przy podbieraniu już sobie nogą pomagać bo ręka wysiadła. |
wto, 06 wrz 2011 - 19:00
Post
#19
|
|
|
Szajbus Grupa: Members Postów: 1,045 Dołączył: pią, 29 lip 11 Skąd: Wrocław Nr użytkownika: 42,296 |
... 7m Konger niby węglówka ale jest dość cięzka Witam Nie wiem czy wiesz ale w bacie można dolny segment ująć (odkręcić na samym dole gwintowaną końcówkę i wysunąć z niej wszystko co jest w środku). W ten sposób Twoja 7m stanie się wędką powiedzmy ok. 5,5m i znacząco straci na wadze. Więc będziesz mogła mieć większy zasięg i wygodniej operować wędką, bo będzie już leciutka. Niestety zestawów z drabinek do wcześniejszej wersji nie będziesz mogła użyć, bo są wymierzone pod 7m (za długie), więc albo je skrócisz (zakończysz pentelką odpowiednio do nowej długości) albo będzie trzeba zmontować coś nowego. Warto mieć świadomość takiej możliwości 5,5m to prawie jak 6m i nie tak ciężkie jak 7m zatem wędkowanie będzie o wiele przyjemniejsze na nieco większej odległości niż dotychczas przy 4m bacie i z 2 wędek zrobiły się 3 wędki: 4m, 5,5m oraz 7m Pozdrawiam |
wto, 06 wrz 2011 - 20:43
Post
#20
|
|
|
Weteran Grupa: Members Postów: 794 Dołączył: sob, 15 wrz 07 Nr użytkownika: 6,701 |
jeżeli mogę coś podpowiedzieć, to w jednej z gazet wędkarskich (wydanie wrześniowe, nie będę mówił jakiej, żeby ktoś mnie nie posądził o reklamę) są opisane baty 7m., jeżeli nie jest to pełna oferta batów, to na pewno wymienione są baty najważniejszych firm w Polsce
-------------------- |
|
|
![]() ![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 18 maj 2013 - 23:23 |